Mida teha, kui tellitud kaup ei jõudnud kohale?

Lühiversioon:
"Open Dispute" on viimane võimalus kuidas reageerida! See on müüjatele kõige kohutavam ja halvem asi, mida klient saab teha. Inimlik suhtlemine ennekõike, kui sellel ei ole tulemust, siis alles esita kaebus.

Kuidas lahendada olukorda, kui pakk ei ole kohale jõudnud ja käes on ostukaitse näiteks 56 päev:
  • tee müüjale ettepanek pikendada ostukaitset (siis on aega rahulikult pakki otsida)
  • kui müüja ei aktsepteeri sinu pikenduse taotlust ja sa ei leia saadetise numbri järgi oma pakki ülemaailmselt saadetis jälgimise lehelt, siis oota kuni ostukaitse lõpuni ja tee kaebus "Open Dispute"
  • kui müüja aktsepteerib pikendust ja pakk ikkagi ei ole ka 20-30 päeva pärast kohale jõudnud, siis kirjuta müüjale ja tee ettepanek, et ta saadaks sama sisulise paki uuesti
  • kui müüja ei ole nõus tee kaebus "Open Dispute" et saada oma raha täies mahus tagasi
💡  Pikem versioon kuidas kõik see käib näidete ja pildimaterjaliga:

Näide printsess Elsa kleit (otselink) [tegelikult selle kaubaga probleemi ei olnud]

Kui tellid on tavaliselt maksimaalne kauba kohale jõudmise aeg 60 päeva (tavaline kohale jõudmise aeg 25 päeva). Saadetise kohale jõudmise aeg 60 päeva arvestamise hakkab mitte tellimuse vormistamisest, vaid siis kui saadetis on teele pandud. Sest:
  • makse kontrollimine võtab tavaliselt 24 tundi
  • teele panek on igal müüjal erinev, 4 päeva on kiire
  • osad müüjad panevad kauba teele isegi 1-2 päevaga, kuigi tähtaeg on näiteks 4 päeva 
Lauaarvuti vaade:
Kui väga täpne olla, siis "maksimum kohale jõudmise aeg" on "ajaliset kohale jõudmine". Sisuliselt tähendab see seda, et saadetise "Purchase Protection" (ostukaitse) lõpeb automaatselt 60 päeva pärast. NB! Seda saab pikendada ja kaebust "Open Dispute" saab esitada ka 15 päeva pärast aja automaatset lõppemist



Mobiilis saab vaadata kohale toimetamise aega nii:


Kui vajutad tulbale "Free Shipping" siis avanevad järgnevad andmed saadetise kohta:
- saadetise kaal
- saadetise mõõtmed
- kui ruttu kaup teele pannakse, selle tootega 4 päevaga (ruttu)
- kui valid China Post on saatmine tasuta (Eestis tegeleb pakiga Omniva)



AliExpressis on vaikimisi (ehk automaatne) seadistus, et kui kohalejõudmise aeg hakkab lõppema, siis süsteem saadab maili, et 5 päeva pärast lõppeb kauba kättesaamise aeg, kas oled kauba kätte saanud. Näeb see välja nii (mailis):

Oluline: kui kaup ei ole kohale jõudnud:
Vajutad "TRACKING", järgmisel
lehel on info, kus on pakk ja mis
on saadetise jälgimisnumber.

  • võta ühendust müüjaga ja teavita teda sellest
  • tee ettepanek pikendada ostukaitse aega (kirjuta müüjale, pikenduse ettepanek 20-30 päeva on mõistlik, maksimum pikendus, mida korraga saab AliExpressis teha on 60 päeva) tavaliselt jõuab selle aja sees pakk kohale!
  • kui ka 30 päeva pärast pole kaup kohale jõudnud ja tracking ka midagi ei näita, ehk kuskilt ei ole võimalik välja lugeda, et pakk oleks Eestis, siis küsi müüjalt, kas ta on nõus uue toote saatma
  • kui müüja ei ole nõus uut toodet saatma, siis alusta "Open Dispute"
  • Vajuta tellimuse kirjadele
  • Vajuta halli nuppu "Open Dispute" 
  • Täida ära vorm 
  • "Refund only" - soovid ainult kompensatsiooni
  • "Did you receive your order?" - kas said oma tellimuse kätte?
  • Pane punane täpp "No" - Ei
Kaebuse põhjused
- Logistika jälg
gimise probleem 
- Tolli probleem
- Pakk saadeti valele aadressile
  • Vali "Logistics tracking problem"
  • Järgmises lahtris vali
- Ostukaitse lõppeb, aga pakk on ikka transiidis
- pakk saadeti müüjal saadetisega tegeleva firma poolt
-jälgimisinfo puudub
  • Vali "No tracking information"
  • Lahtisse kirjuta ka: No tracking information.
  • Kinnita Dispute
Tavaliselt kulgeb sellist laadi "Open Dispute" ilma probleemideta ja umbes nädalaga on raha pangaarvele tagasi kantud.