"Open Dispute"

Probleeme tellimusega võib ette tulla, aga seda juhtub pigem harva.

💡  "Open Dispute" (ostja kaebus) on viimane võimalus kuidas reageerida, kui ostuga on midagi valesti! See on müüjatele AliExpressis kõige kohutavam ja halvem asi, mida klient



saab teha, selle tõttu võivad sulguda poed, müüjad võivad saada trahve jne. 
Inimlik suhtlemine ennekõike, kui sellel ei ole tulemust, siis alles esita kaebus.

Olukord: kaup ei jõudnud kohale
  • Käes on ostukaitse näiteks 56 päev ja pakk ei ole kohale jõudnud: tee müüjale ettepanek 💬 pikendada ostukaitset (siis on aega rahulikult pakki otsida)
  • Kui müüja ei aktsepteeri sinu pikenduse taotlust ja sa ei leia saadetise numbri järgi oma pakki ülemaailmselt saadetis jälgimise lehelt 17track (otselink), siis oota kuni ostukaitse lõpuni ja tee kaebus "Open Dispute"
  • kui müüja aktsepteerib pikendust ja pakk ikkagi ei ole ka 20-30 päeva pärast kohale jõudnud, siis kirjuta 💬 müüjale ja tee ettepanek, et ta saadaks sama sisulise paki uuesti 
  • Kui müüja ei ole nõus tee kaebus "Open Dispute" et saada oma raha täies mahus tagasi

Kaup jõudis kohale ja sellega on probleem
  • Kui kaup on kohale jõudnud, ning sellel on midagi viga (värv vale, hoopis teine asi, kaupa on väiksem kogus pakis, kui tellisid, on katki, haiseb jms.) tee pildid, kirjuta 💬müüjale ja kirjelda probleemi
  • kui probleem on lahendatav, saate kokku leppida osalises kompensatsioonis

Libekeelsed müüjad
Libekeelsuse näide
  • kui müüja lubab saata uue kauba, ära enne seda aktsepteeri, kui ta on saatnud uue tracking (jälgimisnumbri) numbri
  • kui jõuate müüjaga kokkuleppele, et ostja saadab kauba tagasi, siis küsi müüjalt täpne aadress, kuhu kaup tagastada. NB! Kui saadad müüjale kauba tagasi, siis ainult jälgitava saadetisena, sest vastasel juhul, kui alustad "Open Dispute" ja oled paki saatnud ilma jälgimisnumbrita, siis AliExpressi meeskond loeb seda nii, et pakki pole tagasi saadetud isegi siis kui postimaja tšekk on lisatud. 
  • osad müüjad väldivad "Open Dispute" nagu tuld, aga kui oled saanud probleemse kauba ja soovid selle eest raha tagasi saada, siis müüja võib teha ettepaneku, et maksab summa PayPal'i kontole ja sa aktsepteerksid kauba (PayPal'iga AliExpressis maksta ei saa). Nad muidugi eeldavad, et sa muudad ka oma tagasisidet ja kiidad nende kaupa taevani, kuigi see on ebaaus... Saab näiteks kesktee leida ja panna 3-4 punkti, sest said ju raha tagasi.
  • NB! Kui oled juba Dispute alustanud, siis ära enne seda sulge-tühista, kui näed, et raha on laekunud PayPal'i kontole. Vastasel juhul võid olla ilma ka rahast.
  • osad müüjad manpuleerivad paludes ja härdalt, et lõpetaksid Dispute, aga midagi vastu ei luba. Ära mine liimile, sest vastasel juhul oled ka kompensatsioonist ilma.
  • Alustatud dispute lõpetada ei tohi vaid tuleb canceldada, kui on dispuut avatud siis on seal ka finsh dipute. Juhul kui vôtad dispuudi käigus vastu müüja poolse pakkumise, see tuleb tagasi lükata ja kui nôustud ootama siis kirjutad aknasse ja teed dispuudi all cancel dispute, nii saad uuesti avada.
  • Lase ostukaitset pikendada veel juhul kui see vôimalik. Kui kaitset ei saa lisada sest aeg tiksus täis, siis ära dispuuti lõpeta mitte mingil tingimusel ja luba müüjale, et teed kauba saades kompensatsiooni makse. Kuna sa ei saa olla kindel, et pakk mida jälgid on sinu mitte lihtsalt kellegi teise paki kood , siis lôppenud ostukaitse korral ära kunagi dispuuti lôpeta.

Kasulikud lingid:

  • Tellitud kaup ei jõudnud kohale, mida teha detailselt ja näide kuidas "Open Dispute" teha ➡ vaata siit

Viimati uuendatud 18.01.2019