-
pikendada ostukaitset (siis on aega rahulikult pakki otsida)
Kui müüja ei aktsepteeri sinu pikenduse taotlust ja sa ei leia saadetise numbri järgi oma pakki ülemaailmselt saadetis jälgimise lehelt 17track (otselink), siis oota ostukaitse lõpuni ja tee kaebus "Open Dispute" - kui müüja aktsepteerib pikendust ja pakk ikkagi ei ole ka 20-30 päeva pärast kohale jõudnud, siis kirjuta
müüjale ja tee ettepanek, et ta saadaks sama sisulise paki uuesti või tee kaebus "Open Dispute" et saada oma raha täies mahus tagasi, kuidas käib vaata SIIT
★`*•.¸¸★`*•.¸¸★`*•.¸¸★`*•.¸¸
Kui teha tellimus, siis süsteemis on näha tellimuse number.
Kui müüja ei pane pakki teele (määratud aja raames), siis tellimus tühistub automaatselt ning ostja saab raha täies mahus tagasi oma pangaarvele. Riskivaba ostjale.
Kui kaup pannakse teele, siis lisab müüja süsteemi saadetise numbri.
Pakk saab olla:
- Tähitud saadetis - jälgimisnumber on midagi sellist RT123456767CN. Tähitud saadetist saab jälgida teele panemisest (süsteemis näha ca 10 päeva pärast) kuni kohale jõudmiseni.
- Lihtsaadetis - jälgimisnumber on lihtsalt numbrite jada 12345678. Lihtsaadetist saab jälgida selle numbriga kuni Eestisse saabumiseni. Eestis saab pakk uue tähe-numbri kominatsiooni, mis lõpeb tähtedega EE ja näeb välja näiteks nii 00001234567EE. Omniva lehelt saab lihtsaadetist jälgida siis kui EE kombinatsioon on saadetisele pandud. Lihtsaadetise saatmist kasutatakse vähem väärtuslike kaupade saatmiseks.
Tänu, Omniva ettevõttest, tähelepanelikule lugejale, on võimalik siia veel infot juurde lisada:
Peale tähitud ja lihtsaadetise on lisandunud veel nende vahepeale jääv
versioon ehk et jälgitav saadetis. Selle vöötkood algab L-ga, on samuti
13-kohaline ning lõppeb riigi koodiga. Nende peamised erinevused on:
1) tähitud saadetis (R) - teekond on jälgitav, väljastatakse allkirja vastu (v.a pakiautomaadis);
2) jälgitav saadetis (L) - teekond on jälgitav, aga väljastamisel pole
allkirja vaja (sarnaselt lihtsaadetisega);
3) lihtsaadetis - teekond pole jälgitav ja ei väljastata allkirja vastu.
★`*•.¸¸Kui pakk juba Eestis või Eestile lähedamal on, siis saab neid kenasti Omniva lehelt jälgida

★`*•.¸¸AliExpress on loonud ka saadetiste jälgimise süsteemi, iga saadetise kohta on näha paki liikumine eraldi. Üldiselt on see täpne ja AliExpressi süsteem näeb enne, kui pakk on kohale jõudnud (tuleb teavitus e-mail), kui sellekohane sõnum tuleb!
AliExpressis saab siit jälgida: https://trade.aliexpress.com/orderList.htm ja logi oma kontole sisse >>>
Mobiili äpis saab vaadata siit paki teekonda:
Tüüpilised saadetise teekonna märklaused:
- Waiting for pickup, Acceptance of packet from client, Accepted by carrier, Inbound in sorting center, Outbound in sorting center, Received by line-haul, Export customs clearance complete, arrive export exchange, Export customs clearance complete, Shipment from country of departure, Shipped by air, Dispatching (pakk liigub, kõik on ok),
- Arrival to post office (siinkohal peaks saadetis jälgitav olema nimeliselt Omniva lehelt, aga lihtsaadetist enne jälgida ei saa, kui uut Eestis antavat numbrit teada pole)
- Started customs clearance process Tolli tegevused (tavaliselt, siis, kui pakile on märgitud väärtuseks üle 22€ või pakk äratab tollis kahtlust), kui pakk on suunatud kontrolli. Kui tolli tegevused on lõppenud, siis paki liikumine jätkub
- Storing term altering, Arrival at delivery office (pakk liigub, kõik on ok)
- Arrival to post office (pakk kohal),
- SMS to receiver (sõnum, et pakk kohal)
- On juhtunud, et müüja sisestab saadetise numbri, mis ei ole paki number, millega peaks pakk ostjani jõudma. Müüja on sisestanud saadetiste numbri, mis kuulub kellelegi teisele, kes elab Eestis (või mõnes muus riigis). Siis tuleb samuti teavitus, et pakk on kohal, aga tegelikult on see kellegi teise inimese pakk. Sellisel juhul tuleks koheselt müüjalt küsida õige saadetise number ja toimida nii nagu alguses selgitatud.
- "Shipment cancelled" - pakk on teel tavalist moodi, see ei pruugi midagi alarmeerivat tähendada. Kirjuta müüjale päring, kus pakk on. Kui pakk kohale ei jõua, siis saab toimida nii nagu alguses selgitatud.
★`*•.¸¸Kuidas teha Open Dispute vaata siit
★`*•.¸¸Kuidas deklareerida vaata siit
Märksõnad: saadetis, pakk, number, numbrid ja tähed, tellimus tühistatud, vale tellimuse number, PC jälgimine, äpp, app, apis jälgimine, tracking
Aitäh, Age Kogerma, Omniva teenusejuht, kes saatis süvendatud info saadetiste tähiste osas!
PS! Paki paanika kipub vahepeal käes ära minema, aga probleemi nii ehk naa on parim lahendada kaalutletult ja täpselt nii nagu siin kirjas! Rahu Sõbrad
★`*•.¸¸Kuidas deklareerida vaata siit
Märksõnad: saadetis, pakk, number, numbrid ja tähed, tellimus tühistatud, vale tellimuse number, PC jälgimine, äpp, app, apis jälgimine, tracking
PS! Paki paanika kipub vahepeal käes ära minema, aga probleemi nii ehk naa on parim lahendada kaalutletult ja täpselt nii nagu siin kirjas! Rahu Sõbrad