Viisakas ja osalise raha tagastamisega mitteametlik "Open Dispute"

Tellimus: fotoaparaadi või mõne muu seadme hoidmise kolmjalg (ca 1€ ja saab siit).
Kaup saabus kohale ning pakist välja võttes oli kinnitusdetaili juurest katki. Katki oli plastikosa, mitte liikuv osa. Kolmjalga saab kasutada ja ise ära parandada.
Siiski kuna ese oli katki, saab sellest teavitada müüjat ning vaadata, mis ta vastab.






Kiri: like this product, but it is broken

"Mulle meeldib see toode, aga see on katki" ning lisatud on pilt, et müüja aru saaks, milles probleem on.

Vastus on ehe näide viisakast ja koostööaltist müüjast. Ta vabandab ja pakub 1,54$ maksnud toote eest kompensatsiooni lausa 1$, sellel puhul oleks olnud hea lahendus ka pool summat, sest kolmjalga saab kasutada ja tegelikult on tegemist on väga hea tootega.


Müüja kirjutab vastu, et kas ostja oleks nõus tagasimaksega PayPal'ile.

Millal tasub valida mitteametlik "Dispute" e. tagastus PayPal'i:

- kui on piisavalt ajalist puhvrit. Juhul, kui müüja ikkagi tagastust PayPal'ile ei tee, siis saab alati "Open Dispute" avada AliExpressi süsteemis

- enda sees ei teki vastuolu ehk ise oled kaubaga rahul. Nt saad selle ära parandada, sest müüja eeldab 4-5 tähekesega tagasisidet. Madal tagasiside toob müüjale ikka probleeme kaela.

- kui sul on PayPal konto ja kasutad seda teistes netipoodides tasumisel, (näiteks iHerb (link) aktsepteerib PayPal'i)

- PayPal'iga ei saa AliExpressis maksta ja seda raha sealt saab kätte ainult VISA kaardi omanikud. Tavaliselt on Eestis väljastatud pangakaardid hoopis MasterCard'id.

- üks miinus on see, et kui PayPal'i kontole laekub raha, siis PayPal võtab oma tasu. Näiteks 1$ pealt on tasu 0,35$ ja laekunud 1,5$ pealt on 0,38$ tasu. Kui aga eeldada makset täies mahus tagasi nagu müüja lubas, peaks ta maksma ise selle summa. Seega peaks olema makse müüjalt vastavalt 1,35$ ja 1,88$.